23 ianuarie 2010

Forma rara de cancer, la doi ani si jumatate
In urma unui control de rutina, un baietel din Constanta a fost diagnosticat cu cancer pleuro-pulmonar.Copilul are nevoie de investigatii complete, care se pot face la o clinica din Irlanda.
Ionel Anton este un baietel vesel, plin de optimism, dar, la doi ani si jumatate, are cu totul alte preocupari decat micutii de varsta lui. In loc sa iasa la joaca, sa mearga in Tara Piticilor sau la plimbare, cu familia, soarta i-a rezervat un alt destin. Baietelul isi consuma mare parte din timp facand recuperari. Ionel nu se poate bucura de o copilarie normala. In urma cu trei luni, la un control de rutina, medicii i-au descoperit un chist hidatic. Pe data de 22 iunie, parintii l-au dus la Bucuresti, la Spitalul Marie Curie. In urma tomografiei, s-a descoperit o sechestratie pulmonara, in proportie de 99% benigna.
Pe 15 iulie a fost operat pentru extirparea chistului hidatic, iar, la biopsie, acesta s-a dovedit malign. Anca, mama lui Ionel, povesteste ca, la o ora de la operatie, baietelul ei a facut stop cardio-respirator si preinfarct. „O ora si jumatate a fost ca si mort. Nici medicii nu se asteptau sa-si revina. Acum mergem la Bucuresti, pentru citostatice, o data la doua saptamani, insa nimeni nu garanteaza ca tratamentul este bun, pentru ca e vorba de o forma rara de cancer“, povesteste Anca.
Peste 3.000 lei pe luna cheltuie familia pentru medicamentele lui Anton. In plus, trebuie sa-i asigure o alimentatie sanatoasa. Si drumurile la Bucuresti sunt costisitoare, iar salariul sotului abia mai ajunge. „Este foarte greu. Nu prea ne descurcam cu banii. Eu sunt cu copilul acasa, doar sotul munceste. Ca sofer pe duba, nu are un salariu prea mare“, spune mama baietelului.
Nu raspunde la citostatice
Cea mai mare durere este ca baietelul nu raspunde la citostatice. „Depinde de el cat de norocos este. Asa mi-au spus medicii. Ca mama, as face orice, numai sa-mi vad copilul vindecat“, a mai spus Anca. O solutie ar fi ca baietelul sa fie dus la o clinica din strainatate, pentru investigatii complete si pentru un tratament mai bun. Anca a reusit sa faca rost de Cosmegen, un medicament destul de greu de gasit. „Medicamentul este din Irlanda. Am gasit pe Internet si am completat un formular. Am avut mare noroc ca aveau exact cantitatea care imi trebuia pentru cancer pleuro-pulmonar si mi l-au trimis la Marie Curie“, povesteste mama lui Ionel.
Nu vrea branula si injectii, vrea afara, cu copiii
Baietelul se simte bine acum, este vesel, activ, mananca bine. Devine trist doar in momentul in care trebuie sa mearga la Bucuresti. Spune ca nu vrea branula si injectii si nici sa stea in pat. El vrea doar sa se joace cu copiii.
„Este singurul nostru copil. Ni l-am dorit foarte mult. M-am chinuit un an sa raman insarcinata. Vreau sa se faca bine, la fel isi doreste si el“, mai spune Anca. Seara, cand merge la culcare, baietelul ii spune mamei ca vrea sa se faca bine, sa mearga la gradinita. „Se roaga la Doamne-Doamne sa se faca bine, sa mearga cu copiii la gradinita. Eu am vrut sa-l dau la cresa, dar am descoperit ca este bolnav si acum stau acasa cu el“, a precizat Anca.
Baietelul face sase cure de tratament, iar apoi se va prezenta la medic pentru o noua evaluare. Dorinta parintilor este sa-l duca la o clinica din strainatate pentru investigatii complete

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu